Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Megjelenés 1996. November 4.
Felvételek 1995-96
Műfaj Pop, dance-pop, teen pop, R&B
Hossz 39:56
Kiadó Virgin Records
Producerek Absolute, Matt Rowe, Richard Stannard
Diszkográfia
> SpiceWorld (1997)
Kislemezek
01: Wannabe
Megjelenés: 1996. Július 8.
02: Say You'll be There
Megjelenés: 1996. Október 14.
03: 2 Become 1
Megjelenés: 1996. December 16.
04: Mama/Who Do You Think You Are
Megjelenés: 1997. Március 3.

Spice Girls angol lánycsoport debütáló stúdióalbuma, amelyet 1996. szeptember 19 -én adott ki a Virgin Records . Az albumot 1995 és 1996 között rögzítették a londoni Barnes -i Olympic Studiosban és a londoni Shoreditch -i Strongroom Studios-ban Matt Rowe és Richard Stannard producerek, valamint az Absolute producer duó által. A Spice egy popalbum, amely olyan stílusokat tartalmaz, mint a dance , az R&B és a hip -hop . Úgy tartják, hogy ez a lemez hozta meg a tinipopothátra, megnyitva az ajtót a tinilány pop -művészek hulláma előtt. Koncepcionálisan az album középpontjában a Girl Power ötlete állt , és a csoport körüli felhajtást a Beatlemania -hoz hasonlították.

Világméretű kereskedelmi siker, a Spice a világ több mint 17 országában vezette a toplistákat, és 27 országban Multi-Platinum, 14 országban Platinum és három országban Gold minősítést kapott, köztük 10-szeres Platinumot az Egyesült Királyságban és Kanadában, Európában nyolcszoros, az Egyesült Államokban hétszeres platina. 1997-ben a világ legkelendőbb albumává vált, több mint egy év alatt 19 millió példányt adtak el belőle. Az album összesen 23 millió példányban kelt el világszerte, ezzel egy lánycsoport zenei történelem legkelendőbb albuma lett, és minden idők egyik legkelendőbb albuma.
Öt kislemez jelent meg az albumról. A vezető kislemez, a " Wannabe " 35 ország első helyére került, minden idők egyik legkeresettebb kislemezévé vált, és világszerte több mint hatmillió példányban kelt el. A következő két kislemez, a " Say You"ll Be There " és a " 2 Become 1 " 53 országban érte el az első helyet. A " Who Do You Think You Are " hivatalos Comic Relief kislemezként jelent meg az Egyesült Királyságban kettős A-mellé a " Mama " -dal, és mindkét dal elérte a top 20-at Európa, Ausztrália és Új-Zéland toplistáin. A zenekar szülőhazájában, Nagy -BritanniábanA Billboard Hot 100 című album három öt legjobb kislemezt hozott létre.

Háttér - 1994 februárjában Chris és Bob Herbert , akik Chic Murphy finanszírozóval együtt a Heart Management cégnévvel kereskedtek, hirdetést tettek közzé a The Stage magazinban, amely feltette a kérdést: "Ön utcai okos, extrovertált, ambiciózus és képes ének és tánc?". A menedzsment több száz választ kapott, de végül a keresést egy öt lányból álló csoportra csökkentették: Victoria Adams , Melanie Brown , Melanie Chisholm , Geri Halliwell és Michelle Stephenson . Az új bandát eredetileg Touch néven hívták, és Maidenheadbe költöztek .Emma Bunton volt az utolsó, aki csatlakozott, miután Stephenson kiesett, amikor anyja megbetegedett.
A csoport bizonytalannak érezte magát a szerződés hiánya miatt, és csalódott volt a szívmenedzsment irányába. 1994 októberében a demók és táncprogramok katalógusával felvértezve a csoport turnézni kezdett a menedzsment ügynökségekben. Találkozni kezdtek producerekkel, zenészekkel és más üzleti vezetőkkel, köztük Tim Hawes zeneszerzővel és Richard Stannard írókkalés Matthew Rowe. Hawes együtt dolgozott a csoporttal, és figyelte ének- és írói képességeik fejlődését. Együtt komponáltak egy dalt "Sugar and Spice" néven, amely inspirációt adott a csoport nevének "Spice" -re történő megváltoztatásához. Végül a név ismét "Spice Girls" -re változott, egy amerikai rapper miatt, aki akkoriban a "Spice" nevet használta. 1995. március 3 -án a csoport csalódottsága miatt a menedzsment nem volt hajlandó meghallgatni elképzeléseiket és elképzeléseiket, és elváltak a Heart Managementtől. A csoport ellopta diszkográfiájuk mesterfelvételeit a menedzsmentirodáktól annak érdekében, hogy biztosítsák saját munkájuk teljes ellenőrzését.

Felvétel és gyártás - A csoportnak a héten kellett volna találkoznia Eliot Kennedy producerrel, miután elhagyták korábbi menedzsereiket, de a találkozót Herberték szervezték meg hetekkel az indulásuk előtt. De Herbert címjegyzékéhez való hozzáférés nélkül semmit sem tudtak Kennedy hollétéről, csak Sheffieldben lakott . Brown és Halliwell a Heart Managementből való távozás másnapján Sheffieldbe hajtottak, és megkeresték az első telefonkönyvet, amivel találkoztak; Eliot volt a harmadik Kennedy, akit hívtak. Aznap este a házához mentek, és rávették, hogy dolgozzon velük. A többi lány másnap Sheffieldbe utazott. Kennedy kommentálta az ülésen: „Egyikük sem hangszeren játszott, úgyhogy maradt meg a zenét, és kap, hogy a hangulattal együtt. Amit mondtam nekik volt:»Nézd, kaptam egy kórus -Check ezt ki.«Majd sorokat dobáltak ránk. 10 perccel később megírták a dalt. Aztán átnézed és finomítod. Aztán később, amikor rögzítetted, itt -ott változtathatsz néhány dolgon. De nagyjából ez egy nagyon gyors folyamat volt ." Ezen a munkameneten négy szám készült: "Love Thing", " Say You'll There ", " Step to Me " (amelyet később adtak ki) és "Strong Enough". A következő hónapokban a csoport folytatta a találkozást a producerekkel, új dalokat írt, demókat készített és új menedzsert keresett. Ismét találkoztak Stannard és Rowe írókkal . Korábban 1995 januárjában dolgoztak a lányokkal, mielőtt távoztak a Szívmenedzsmentből; ez volt a csoport első professzionális dalszerző foglalkozása, amelyet a keleti londoni Curtain Road -i Strongroomban tartottak.
A Stannarddal és Rowe -val folytatott első munkamenetben "Feed Your Love" -t írtak, egy lassú, lelkes dalt, amelyet végül rögzítettek és elsajátítottak az albumhoz, de nem adták ki, mert túl durva és vagánynak tartották a célközönség számára. Miután befejezték ezt a foglalkozást, a lányok valami uptemporabbat akartak írni , ezért elkezdték írni azt a dalt, amely a lemez vezetője, a " Wannabe ", amelyet egy óra alatt rögzítettek - főleg azért, mert már írtak részeket a dalokat előre. A következő dal, amelyet rögzítettek, egy lassú ballada volt , és az album harmadik száma és kislemeze, " 2 Become 1". A dalt a különleges kapcsolat ihlette, amely Halliwell és Rowe között alakult ki az ülés során. A " Mama "-t a Spice Girls írta a dalszerző partnerekkel, Matt Rowe -val és Richard Stannarddal . Egy interjúban a a csoport és a duó, Rowe Mel B -nek tulajdonítja a dal koncepcióját. Az írás folyamán minden tag írt egy kis verset a hangstúdió másik sarkában, míg a kórus gitárral zongora körül fejeződött be, majd a dalok végén a producerek hozzáadtak egy gospel kórusot, amely tele volt a csoport harmóniáival. ]Ők készítették az album utolsó számát, az "If U Can't Dance" -t is. 1995 májusában a csoport bemutatkozott Paul Wilson és Andy Watkins, a dalszerzők és a produkciós duó néven Absolute . Watkins így nyilatkozott az első találkozásukról: "Játszottak nekünk néhány számot, ami nem különösebben tetszett nekünk. Szóval úgy gondoltuk, ez rendben van. Tudunk dolgozni ezzel." Dalszerző foglalkozást foglaltak le a következő napokban az Absolute stúdiójában, a Tagg -szigeten , Chertsey közelében, de úgy tűnt, a zenei társulás közöttük az elején nem sikerült jól. Wilson emlékezett: "Amikor énekelni kezdtek, soha nem volt teljesen helyes: a mi szemszögünkből. Nagyon poptasztikus volt." Watkins emlékeztetett: "Két ülés után felhívtuk a menedzsereinket, és azt mondtuk:" Ez egyszerűen nem történik meg ". Ezen a ponton hallotta először Watkins és Wilson a " Wannabe " -t. Amikor a dalról beszélt, Wilson azt mondta: "Hallgattuk, és egyáltalán nem kaptuk meg. Annyira más volt, mint amit csináltunk. Azt gondoltuk, hogy ez működni fog?".
A következő ülés a határozott volt; vagy tovább dolgoznának a csoporttal, vagy megszakítanák kapcsolatukat. Wilson visszaemlékezett: "Minden előző alkalommal, amikor találkoztunk a lányokkal, előkészítettünk egy előzményt. Ezúttal nem volt semmi." Watkins is mondta: „Azt mondták volna tenni valamit, és egy kis szórakozás, így csak le a tetején a fej kezdett felér egy full-on disco háttér pályán, ami lett" Who Do You Think You AreWilson ezt mondta a dalról: "Az a helyzet, hogy amikor írták, ők is írták a táncrutinot, konstruálták a videoklipet, mindezt a dal írásával egy időben. És ekkor esett le a fillér. "A lányok tovább írták a" Something Kinda Funny "," Last Time Lover "," Naked "," Bumper to Bumper "," Take Me Home "," One of these Girls "és "Baby Come Round" Watkinsszal és Wilsonnal, egyikük sem kislemez , de mindegyik szám, amely egyfajta klasszikus R&B hangulatot kölcsönzött a Spice albumnak és kislemezeknek. Az Absolute mindezeket a dalokat, valamint a Eliot Kennedy: "Mondd, hogy ott leszel", "Szerelem" és később ". A pályák az Abszolút termelt kerültek rögzítésre a legtöbb részt olimpiai Studios a Barnes . Ebben az időben, 1995-ben az Auto-Tune lehetőség még nem jelent meg a piacon, és a legtöbb éneket rögzítették, kevés utólagos kiigazítással. Az Absolute mesélt Simon Fullernek a csoportról, akikkel együtt dolgoztak, és megkérdezte, hogy fontolóra veszi -e az irányítást. Fuller demót kapott a "Something Kinda Funny" -ból, amely az egyik dal, amelyet a csoport az Absolute -nal írt.  Érdeklődött a csoport iránt, kapcsolatba kezdett, és úgy döntött, hogy 1995 márciusában aláírja őket a 19 menedzsmentben . 1995 szeptemberében a csoport szerződést kötött a Virgin Records -szal, és folytatta a számok írását és felvételét debütáló albumukhoz, miközben bejárták az Egyesült Államok nyugati partvidékét, ahol novemberben kiadói szerződést írtak alá a Windswept Pacific társasággal.
A Spice Girls teljes mértékben részt vett az összes dal megírásában. Különösen Halliwell volt a dalok ötleteinek alapja, és a jottings, jegyzetek és különféle firkálások könyvével érkezett az ülésekre, amelyek gyakran egy líra vagy egy dal címének kiindulópontját képezték, vagy csak a napi munka napirendjét. Watkins megjegyezte: "Geri [Halliwell] kitalálja a dal koncepcióját. Általában egy sort énekel, a lányok pedig felveszik, vagy mi felkapjuk és köré építjük, majd Mel C [Chisholm] és Emma [Bunton] nagyon aktívak lennének. Nagyon szeretnének ülni, dallamokat énekelni, és elmennek, és kis részekkel készülnek." Úgy "kigondolni"és dallamokat énekelt, és megírta a szöveget. De zenei értelemben ez nem egyenrangú partner volt. Rowe megjegyezte: "Kicsit irányítanunk kellett. Valójában nagyon különböző volt a különböző zeneszámok esetében. Némelyikük akkor volt, amikor mindannyian jammáltunk a teremben. Csak feldobtunk néhány dobhangot, és elkezdtük kitalálni a dolgokat. más számok én és Richard [Stannard] előzetesen előkészítenénk valamit, és eljátszanánk nekik. Lenne néhány szövegünk, és rávennénk őket, hogy írják meg a második verset. " A Spice Girls két kulcsfontosságú újítást vezetett be, amelyek tartós hatást gyakoroltak a modern popművészetek kreatív üzletmenetükre. Először is bemutatták a dalszerzői identitás gondolatát. Ez ismerős fogalom volt olyan rockzenekarokban, mintQueen vagy a Sex Pistols , de nem a " gyártott pop " világában , ahol a dalszerzés érdemeit szigorúan felosztanák annak megfelelően, aki írta a dalt. A Spice Girls felismerte szolidaritásukat csoportként, amely attól függ, hogy minden osztályon fenn kell tartani az egyenlőséget, beleértve a dalszerzői hiteleket és az ebből származó jogdíjakat is . Megosztják a dalszerzői jogdíjakat az összes dalon, függetlenül attól, hogy a csoport bármely tagja hozzájárult vagy nem adott hozzá egy adott dalhoz. A második dolog, amit a Spice Girls kezdettől fogva megállapított, egyenes 50–50 közötti megosztottság volt közöttük és különböző dalszerző munkatársaik között. Itt a popipar egyik kulcsfontosságú fejleményére számítottak a kilencvenes évek óta, nevezetesen a jogdíjak közzétételének növekvő fontosságára, szemben a dal lemezen való előadásáért fizetett jogdíjakkal. 

Összetétel - A Wannabe -t, a Girl Power filozófia legemblematikusabb dalát választották az album első számának és vezető kislemezének. Kiemeli a szlogeneket, amelyeket a csoport hajlamos idézni, például a barátok közötti szolidaritást és szolidaritást, valamint a nők által a férfiak felett gyakorolt ​​hatalmat. A második kislemez, a " Say'll Be There " leírta azokat a dolgokat, amelyeket a csoport együtt élt át, és azt, hogyan voltak mindig egymás mellett. Vegyes véleményeket kapott; egyes kritikusok fülbemászó dalként dicsérték,  míg mások pusztán a hitelességre tett ajánlásnak nevezték, míg mások „zavarónak” minősítették a szöveget. A harmadik kislemez, a " 2 Become 1 " a szerelmesek kötődésére összpontosított, és arra, hogyan válhat a kötődés olyan erőssé, hogy gyakorlatilag egy egységgé válnak a szex által; emellett a dalszövegek a fogamzásgátlás fontosságával foglalkoznak.
A "Love Thing" a negyedik szám; a kapcsolatokra összpontosít, és arra, hogy a lányok sok csalódás után mit sem akarnak tudni a szerelemről. A dal a Girl Power filozófiáját szimbolizálja azzal, hogy megmutatja egymás támogatását és megtalálja az erőt a folytatáshoz. Az ötödik szám, "Last Time Lover" eredetileg "First Time Lover" volt, és a szüzesség elvesztéséről szólt, de elvetették, és provokációkkal teli dalra cserélték, ahol a szex a fő kérdés . A hatodik szám, a " Mama " a csoport anyjainak szentelt, és az édesanyák és a tinédzserek közötti kapcsolatokban a serdülőkorban megjelenő nehézségekkel foglalkozik. A bírálók a balladát "fényesnek" és "borzasztónak" minősítették.
A hetedik szám, a "Who Do You Think You Are", az elbizakodott szupersztár életről szól, és arról, hogyan kerülhet valaki csapdába a hírnév világában. A dal inspirációját néhány ember adta, akikkel a csoport a zeneiparban találkozott. Jól fogadták a kritikusok, akik úgy gondolták, hogy a dal a csoport „legerősebb és alulértékelt dalai” közé tartozik, és „ma is aktuálisnak érzi magát”. A „Something Kinda Funny”, az album nyolcadik száma arról szól, hogy milyen „szórakozásról” van szó, amit a csoport együtt tapasztalt, és arról, hogy milyen sorsra jutott, hogy megismerték egymást. A "Naked" kilencedik szám a sebezhetőséggel foglalkozikés a lépést a lányoktól a nőkig, és hogy ez a folyamat hogyan tette erősebbé a csoportot, amit ők abban a pillanatban tapasztaltak. Vegyes kritikákat kapott a kritikusoktól; egyesek úgy írták le, hogy "lelkes és funky, mint a TLC vagy a Brand New Heavies bármi", míg mások "kicsit cserbenhagyottnak" tartották a dalt. Az album utolsó száma, az "If U Can't Dance" az emberekkel kapcsolatos előzetes elképzelésekkel foglalkozik, és arról, hogy néha teljesen mások, mint amilyennek látszanak.

Stílus és témák - A Spice egy popalbum, amely sokféle zenei stílust tartalmaz, mint például a tánc , az R&B , a hip -hop , a soul , a rap és a funk , amelyek miatt néhány kritikus popgyűjteménynek nevezi. A vezető kislemez, a " Wannabe " egy felkapott popdal, fehér hip -hop, rap és tánczene elemeivel. Az album három balladája közül kettőt, a „ 2 Become 1 ” -t és a „ Mama ” -t Stannard és Rowe közösen írta és készítette, és mindkettő billentyűzetet, gitárt, húrt használ. megállapodásokés háttérvokál.
Az Absolute produkciós duó a dance-pop, a funk és az R&B keverékét ötvözte a " Say You Be There " című műsorban, amely magában foglal egy harmonikuszólót is, amelyet Judd Lander játszott, aki a Culture Club " Karma Chameleon " szájharmonikáján is játszott.". Az Absolute által készített egyéb dalok különböző zenei műfajokat tartalmaznak: a "Naked" és a "Something Kinda Funny" pop elemeket tartalmaz, amelyek a soul és a funk hatását befolyásolják. A „Who Do You Think You Are” című filmet az 1990-es évek eleje Europop befolyásolja, és tartalmaz egy diszkót-stílusú ütem, amely a hetvenes évek végének zenéjére hasonlít. Az "If U Can't Dance", egy másik erősen táncorientált dal, tartalmaz egy rap szakaszt Halliwell előadásában spanyolul, és tartalmaz egy mintát a Digital Underground " The Humpty Dance " című dalából.
Az album fő koncepciója a Girl Power ötletére összpontosított, feminista imázst testesít meg , ahogy Madonna és Bananarama is alkalmazta korábban. Az album minden száma ennek a felfogásnak a különböző aspektusaival foglalkozik: A "Wannabe" vezető kislemez őszinteséget követel, és feminista üzenet a barátok választásáról a kapcsolatok helyett; A "Mondd, hogy ott leszel" motiválja a lányokat, hogy kiálljanak önmagukért, míg a "Love Thing" középpontjában az egység, mint csoport szimbolikus kifejeződése áll; A „Something Kinda Funny” az életcélok azonosításával foglalkozik, a „Last Time Lover” pedig arra ösztönzi a szexuális varázst, mint fegyvert, amelyet bármilyen más, az eredmény elérését segítő készséggel együtt fel kell használni. 

Kislemezek - A csoport debütáló kislemezeként 1996 júliusában megjelent " Wannabe " hét héten át vezette az Egyesült Királyság Singles Chart listáját, és a brit fonográfiai ipar (BPI) Platina minősítést kapott. 1997 januárjában megjelent az Egyesült Államokban, és négy hétig a Billboard Hot 100 legjobbja volt. Ez volt a csoport egyetlen első számú kislemeze abban az országban. 1996 végére a "Wannabe" 22 nemzet toplistáin vezetett, és 1997 márciusára ez a szám 31 -re emelkedett. Annak ellenére, hogy a kritikusok negatív vélemények szerint a zeneszám inkább "zeneszámként szerepel" stílusok, mint egy valódi dal ", és a csoport "asszonypárti képmása, amely sok hamis bizalmat vetít előre", ez lett a női csoport legkeresettebb kislemeze, több mint hatmillió példányban kelt el világszerte.
1996. október 14-én az album második kislemezeként jelent meg a " Say You'll Be There ". A csoport második első számú kislemeze lett az Egyesült Királyságban [44], és a BPI Platinum minősítést kapott. Kereskedelmi sikert aratott Európa -szerte, és a legtöbb toplistán a top 10 -be került. Népszerűsége következtében a dalt 1997 -ben adták ki Ausztráliában, az Ausztrál Hanglemezipari Szövetség (ARIA) arany minősítést kapott , Észak -Amerikában pedig az első ötbe került mind Kanadában, mind az Egyesült Államokban.
A "2 Become 1", amelyet 1996. december 16 -án adtak ki a csoport harmadik kislemezeként, általában jól fogadták a zenei kritikusok, és kereskedelmi sikert aratott. Három hétig az Egyesült Királyság Singles Chart listájának első helyén állt, és ezzel a csoport harmadik egymást követő toplistájává vált, a második millió eladott kislemeze, és az első karácsonyi első számú kislemeze az Egyesült Királyságban. 1997 júliusában a dalt az Egyesült Államokban adták ki, a Billboard Hot 100 -on a negyedik helyen , és az Amerikai Hanglemezipar Szövetsége (RIAA) arany minősítést kapott. Hasonlóan teljesített nemzetközi szinten is, és az általa bekerült listák többségén a top 10 -ben érte el csúcsát.
„Mama” és a „Who Do You Think You Are” adták, mint egy dupla A-oldalas egyetlen március 1997, mint a csoport negyedik kislemez, ez lett a csoport negyedik egymást követő listavezető kislemeze az Egyesült Királyságban tétele az Egyesült Királyság slágerlistájának első felvonása, amelynek első négy kislemeze elérte az első helyet. Ezenkívül a BPI platina minősítést kapott, és nemzetközi szinten is jól teljesített, számos európai országban és Új -Zélandon elérte a top 10 -et, Ausztráliában, Franciaországban és Norvégiában pedig a legjobb 20 -at.

Kereskedelmi teljesítmény - A Spice kereskedelmi sikere példátlan volt, és összehasonlította a Beatlemaniával ("Spicemania" -nak nevezték) a csoport nagy érdeklődése miatt. Az album az Egyesült Királyság Albumlistájának első helyén debütált 114 000 példányban, 15 egymást követő hetet töltve a topon. Az albumot 1997. augusztus 1-jén a brit fonográfiai ipar (BPI) tízszeres platina minősítésben részesítette , és 2019 októberében 2 984 879 példányt adtak el az Egyesült Királyságban. Európában az album 1997-ben a legtöbbet eladott album lett, és nyolcszoros platina minősítést kapottA Nemzetközi Fonográfiai Szövetség (IFPI) nyolcmillió példányt meghaladó értékesítésért. Az album elérte az első helyet Franciaországban, és a Syndicat National de l'Édition Phonographique (SNEP) által Diamond minősítést kapott , Németországban a Bundesverband Musikindustrie (BVMI) háromszoros aranyát, és tízszeres Platinum minősítést kapott. Spanyolországban egymillió eladott példányért.  Az album óriási hatást gyakorolt ​​az ázsiai országokra is, 1997-re Japánban és Délkelet-Ázsiában kétmillió példányban kelt el,  Japánban a hetedik helyen végzett, és négyszeres platina minősítést kapott, 1997 márciusáig 718 432 példányban.
Az Egyesült Államokban a Spice a hatodik helyen debütált a Billboard 200 -on , végül öt hétre elérte az első helyet, és az első 12 hétben 1,46 milliót adott el. 1997 legnagyobb eladású albuma lett, az év végéig 5.302.000 millió példányt adtak el belőle. 1999. május 19-én az albumot hétszeres Platinum-minősítésben részesítette az Amerikai Recording Industry Association (RIAA), és a Nielsen SoundScan adatai szerint 2017 májusában 7,5 millió példányban kelt el az Egyesült Államokban. Kanadában az album vezette a kanadai albumlistát. A Canadian Recording Industry Association (CRIA) tízszeres platina (gyémánt) minősítést kapott, egymillió példányban. Az album az első hét hónapban világszerte 10 millió példányban kelt el. Összességében a Spice 23 millió példányban kelt el világszerte, a zenetörténet egyik lánycsoportjának legtöbbet eladott albuma lett, és minden idők egyik legsikeresebb albuma.
Miután a Spice World Tour bejelentését, Spice újra belépett a brit albumlista szám 94 november 16-án 2018-ban és a 84-június 16-án 2019-ben.

Dallista

01: WANNABE (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe) - 2:53
02: SAY YOU'LL BE THERE (Spice Girls, Eliot Kennedy) - 3:55
03: 2 BECOME 1 (Album Version) (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe) - 4:01
04: LOVE THING (Spice Girls, 
Eliot Kennedy, Cary Bayliss) - 3:38
05: LAST TIME LOVER (Spice Girls, 
Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:11
06: MAMA (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe) - 5:04
07: WHO DO YOU THINK YOU ARE (Spice Girls, 
Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:00
08: SOMETHING KINDA FUNNY (Spice Girls, 
Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:05
09: NAKED (Spice Girls, 
Andy Watkins, Paul Wilson) - 4:25
10: IF U CAN'T DANCE (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe, 
Bootsy Collins, George Clinton, Walter Morrison, Gregory Jacobs, James Castor, Johnny Pruitt, Gerald Thomas) - 3:48

Mexican edition

11: SEREMOS UNO DOS LOS (2 Become 1 – Spanish version) (Spice Girls, Richard Stannard, Matt Rowe, Nacho Mañó) - 4:05

B-Side dalok

BUMPER TO BUMPER - Kislemez: Wannabe (1996)
TAKE ME HOME - Kislemez: Say You'll be There (1996)
SLEIGH RIDE - Kislemez: 2 Become 1 (1996)
ONE OF THESE GIRLS - Kislemez: 2 Become 1 (1996)
BABY COME ROUND - Kislemez: Mama (1997)

Törölve

C.U. NEXT TUESDAY - szerepelt a Rolling Stones magazinban, és először a Spice albumhoz rögzítették, majd később felajánlották Jarvis Cockernek, a Pulp énekesnőjének, aki nem fogadta el a dalt, mert nem hasonlította a csoportot. Soha nem adták ki állítólag a dalok kezdőbetűi miatt, amelyek a „cunt” szót írják, amelyet sokan vulgárisnak tartanak. A Sunday Mirror Ben Todd -nak adott interjújában, amikor megkérdezték, hogy e dal esetleg felkerül -e a Greatest Hits albumukra, Melanie C -t egyszer idézték: „C.U. Next Tuesday soha nem használták fel, mert ez egy rakás… Azt hiszem, nagy hamisság lenne, ha a Virgin most feltenné őket a legnagyobb slágerek albumára. ”
FEED YOUR LOVE - A „Feed Your Love” egy lassú, lelkes dal, amelyet végül az albumhoz rögzítettek és elsajátítottak, de nem adták ki, mert a célközönség számára „túl durva” és ravasznak tartották. Miután befejezték ezt, a lányok valami gyorsabbat akartak írni, ezért elkezdték írni azt a dalt, amely az album vezetője lesz: „Wannabe”. A dal a YouTube -on keresztül, 40 másodperces részletként szivárgott ki az internetre 2016. november 4 -én, 20 évvel a Spice album megjelenése után. 2021 közepén a teljes verzió megjelent a Wannabe 25 kislemezen, majd az év végén a Spice 25-öt.
STEP TO ME - A dalt eredetileg a csoport Spice debütáló albumához írták, de nem érte el a végső vágást.
STRONG ENOUGH - 2013-ban jelent meg az internetre.

SUGAR AND SPICE - a Spice Girls által írt dal, amely még nem jelent meg és nem került elő. Tim Hawes zeneszerzővel dolgoztak rajta. Együtt alkották meg a dalt, amely inspirációként szolgált a csoport nevének Touch -ról Spice -re történő megváltoztatására, végül a név ismét Spice Girls -re változott. A dalok mind az öt éneket rögzítik, Victoria Adams, Melanie Brown, Emma Bunton, Melanie Chisholm és Geri Halliwell felállással. A verseket Melanie Chisholm és Melanie Brown írta Geri Halliwell rapjével. Geri Halliwell megemlítette ezt a dalt If Only önéletrajzában. Azt is megerősítette, hogy ennek a dalnak a címe inspirálta a csoport nevét. A dal egy részletét a RAW Spice dokumentumfilm során lehetett hallani, 2001. március 21 -én. Egy jobb minőségű részlet szivárgott ki a YouTube -on 2013 májusában.

Kritika - Az album általában vegyes véleményeket kapott a popzenei kritikusoktól. Az AllMusic kritikusa, Stephen Thomas Erlewine "makulátlanul kidolgozott popnak" nevezte az albumot, amely "fertőző" és "ellenállhatatlan", hozzátéve, hogy "a Spice -nek nem kell eredetinek lennie ahhoz, hogy szórakoztató legyen", és "egyik lánynak sincs nagyszerű hangja" de személyiséget és karizmát sugároznak . "Ken Tucker, az Entertainment Weekly munkatársa "ördögien jó popgyűjteménynek" nevezte az albumot, és azt mondta, hogy a "Wannabe" vezető kislemez "lendületes, mégis kemény, fülbemászó, ugyanakkor dallamosan meglepő".hozzáállással ", és az album tartalmát" PG-besorolású fantáziáknak és jöveteleknek "minősítette, hozzátéve, hogy" a lányok nem lehetnek ideális példaképek ".
A LAUNCHcast Dev Sherlock "tiszta vidám fülcukorkának " nevezte az albumot, és hogy "ez volt az év egyik legszórakoztatóbb és legizgalmasabb popkiadása", hozzátéve, hogy a Girl Power filozófiájuk "jól kiegyensúlyozott kiáltvány a fiatal nők számára mindenütt" ez nem twee és nem lázadás grrrl -düh. "A Spice -t az 1997 -es Mercury -díjra jelölték . Azonban elvesztette az új formákat a Roni Size és a Reprazent. Christina Kelly a Rolling Stone -ból "egy másik rágógumi -popnak " nevezte a csoportot"csoport", amely a hip-hop és a sajtos pop-balladár vízzel kevert keverékét kínálja ", hozzátéve, hogy a Girl Power koncepció csak egy" nőpárti póz ", és hogy" a lányokat nem zavarja semmi mélyebb mint promóciós felvételeket rabolni és tippeket adni a fiúk ágyba juttatására. "